Praca licencjacka o serialu "Ranczo"

W tym dziale można podyskutować o pierwszych czterech sezonach serialu.
OlaBlajer
Nowicjusz
Nowicjusz
Otrzymał(a) podziękowań: 3 razy

03 cze 2013, 20:25

Kochani Ranczersi,

Jestem studentką 3 roku socjologii. Piszę prace licencjacką o "Edukacyjnej roli seriali telewizyjnej na przykładzie serialu Ranczo"
Poza teoretyczną częścią pracy, przeprowadzam również własną analizę serialu pod kątem edukacyjnej roli. Chciałabym jednak zawrzeć również pewne osobiste odczucia czy doświadczenia widzów tego serialu. Dlatego byłabym niezmiernie wdzięczna gdybyście podzielili się ze mną własnymi przemyśleniami na temat Rancza. Czy może kogoś z Was serial czegoś nauczył, może pomógł podjąć jakąś ważną decyzje a może okaże się że Ranczo nie ma nic wspólnego z edukacyjną rolą (wtedy będę musiala zmienić temat pracy:D)

Z góry bardzo dziekuję za wszelkie odpowiedzi i komentarze

Ola

Awatar użytkownika
kubakielce
Super User
Super User
Podziękował(a): 137 razy
Otrzymał(a) podziękowań: 75 razy

03 cze 2013, 20:42

Chyba najważniejszą rzeczą jakiej uczy nas ukochany serial " Ranczo " jest dążenie do celu co dobrze ukazuje nam przykład Lucy . Babka twarda , stawia sobie jakiś cel ( najczęściej trudny do zrealizowania ) i walczy o jego rozwiązanie co pokazuje że wszystko jest możliwe do zrobienia jeśli tego chcemy . Dobrym przykładem jest odciągnięcie Kusego od picia .
Kolejnym przykładem jest Klaudia i to , że nie należy lekceważyć ludzkich uczuć i zmieniać w jej przypadku facetów jak przysłowiowe rękawiczki .
Dla mnie chyba i tak najwięcej do myślenia daje pokazanie władzy taką jaka jest . Walka senatora o zdjęcie Go z haka w ostatnich odcinkach pokazuje jak naprawdę załatwię się takie sprawy . Aż dziw że takie coś pokazane zostało w TVP . I jeszcze Solejuk o lokowaniu pieniędzy z ropy : " do banku bym nie dał na pewno bo tam to największe złodzieje są " ( cytuję z pamięci więc mogą być małe niedociągnięcia ).